Get Adobe Flash player
Z branży
  • Nieplanowane zakupy tak naprawdę planowaneNieplanowane zakupy tak naprawdę planowane
    Wiele osób zna teorię, która mówi o tym jak wielki wpływ mają reklamy na naszą podświadomość i jak często kupujemy coś, mimo że tego nie planowaliśmy ulegając czarowi sklepowych półek. …
  • Zakupy internetowe lekarstwem na wstydZakupy internetowe lekarstwem na wstyd
    Mimo ogólnie panującej tolerancji, wciąż jesteśmy narodem wstydliwym. Nie ma zresztą co się dziwić, akceptacja innych ludzi jest bardzo często poza wystawiona na pokaz, a tak naprawdę bardzo interesujemy się …
  • Pośrednicy są plagą na zakupachPośrednicy są plagą na zakupach
    Zakupiony przez konsumenta towar przechodzi z rąk do rąk niezliczoną wręcz ilość razy. Pośrednicy szczególnie w Polsce to prawdziwa cenowa zmora. Każdy z nich pobiera pewną prowizję od przeniesienia towaru …

Targowanie ceny podstawą handlu w krajach arabskich

Wakacyjne wyjazdy Polaków obejmują coraz więcej egzotycznych krajów. Przed wyjazdem, dobrze jest zapoznać się z kulturą danego społeczeństwa, aby przynajmniej w zarysie mieć pojęcie o podstawowych zasadach funkcjonowania obcej nam kultury. Tak jak wieloma dziedzinami życia, tak i handlem rządzą czasem obce nam reguły. W lubianych przez nas i masowo odwiedzanych krajach arabskich, podstawową zasadą przy zakupie najdrobniejszej rzeczy czy to w sklepie czy na bazarze jest umiejętność negocjacji cenowej. Targowanie się ze sprzedawcą jest podstawą każdego zakupu. On podaje cenę skrajnie wysoką, my skrajnie niską. Po kilku lub kilkunastu minutach, cena danego towaru zostaje wypośrodkowana i obie strony są zadowolone. My, bo kupiliśmy taniej, a sprzedawca, bo i tak sprzedał w dobrej cenie. Do takiego sposobu dokonywania zakupów będziemy zobowiązani w krajach arabskich, a choćby sprawiało nam to z początku problem, z pewnością będziemy z sentymentem wspominać zakup orientalnych przypraw czy wyrobów ze skóry. Nawet fakt, że sprzedawca chciał kupić naszą żonę za 30 wielbłądów w ramach wymiany handlowej.

Comments are closed.