Get Adobe Flash player
Z branży
  • Sklepy mięsneSklepy mięsne
    Sklepy mięsne to jedne z takich które są odwiedzane przez praktycznie wszystkich,. Wiadomo, że możemy tam zakupić wyroby pochodząc z konkretniej miejsca i najczęściej jeszcze od danego producenta. Dlatego też …
  • Handel i zakupy dawniej a dziśHandel i zakupy dawniej a dziś
    Mało kto zwraca dzisiaj uwagę na to, że wszechobecne markety zabijają naszą gospodarkę. Dawniej mnóstwo było prywatnych małych sklepików, które powodowały sobotnie eskapady całych rodzin właśnie w kierunku centrum miasta, …
  • Czy w supermarketach mamy gwarancję niskiej cenyCzy w supermarketach mamy gwarancję niskiej ceny
    Nieomal codziennie jesteśmy bombardowani informacjami o kolejnych, rewelacyjnych obniżkach cen w poszczególnych sieciach handlowych, na naszych klatkach schodowych znajdujemy ulotki supermarketów oferujących towary o promocyjnych cenach, podobne ulotki rozdawane są …

Nieplanowane zakupy tak naprawdę planowane

Wiele osób zna teorię, która mówi o tym jak wielki wpływ mają reklamy na naszą podświadomość i jak często kupujemy coś, mimo że tego nie planowaliśmy ulegając czarowi sklepowych półek. Tymczasem najnowsze badania naukowe wskazały rzecz wręcz szokującą i zupełnie odwrotną od tego popularnego i logicznego przecież stwierdzenia. Jak dowodzą badania tak naprawdę doskonale wiemy, że wybierając się na zakupy kupimy coś dodatkowego i teoretycznie nieplanowanego. Co więcej podobno przewidujemy taki wydatek w naszym budżecie. Badanie przeprowadzono w bardzo prosty sposób. Zainteresowani nie planowanymi zakupami naukowcy udali się do jednego z supermarketów i przed wejściem pytali klientów o to ile zamierzają wydać, i co kupić. Ponad 75% klientów z niemalże groszową dokładnością wskazała kwotę, którą wyda, potwierdziło więc to założenie, że ludzie wiedzą, iż wydadzą pieniądze na dodatkowe zakupy i dokładnie planują je w budżecie. Wydajemy się zatem być pogodzeni z tym, że ulegniemy pokusie i kupimy coś dodatkowego, przewidując ten zakup w naszych wydatkach.

Comments are closed.